Povijest škole
Osnovna škola Trpinja u Trpinji škola je u kojoj se za pripadnike srpske nacionalne manjine nastava odvija na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu po Modelu A.
Prvi zapis o mjestu Trpinja i školi u Trpinji je iz 1890. godine, koji je zapisao učitelj Stevan Radić u Spomenici za nižu pučku školu u Trpinji. Škola u Trpinji osnovana je 1776. godine: „Daklem, godine 1776. ustroji sveštenik Ilija školu u Trpinji, a godine 1784. sazidaše Trpinjci školsku zgradu.“
O broju djece, koja su u to vrijeme pohađala školu, nema podataka. Godine 1878. škola u Trpinji proglašena je Općom pučkom školom i od tog vremena pa do početka 20. stoljeća za školu je sposobne djece u prosjeku bilo 200 – 210. Od početka 20. stoljeća pa do kraja Drugog svjetskog rata broj polaznika škole u Trpinji kretao se od 200 do 250 učenika, a od kraja Drugog svjetskog rata pa do 90-ih godina 20. stoljeća prosječan je broj učenika bio 240. Zadnjih 10 godina 20. stoljeća došlo je do smanjenja broja učenika (prosječno 175) i taj se broj i dalje smanjuje. Danas školu pohađa stotinjak učenika raspoređenih u osam razrednih odjela.
Škola je više puta mijenjala ime – Osnovna škola Trpinja, zatim Osnovna škola „Šesti septembar 1943.“, pa Osnovna škola „Sveti Sava“ i danas nosi prvotno ime – Osnovna škola Trpinja.
„Različitost je naša posebnost“ – ovim sloganom želimo istaknuti aktivnosti naše škole, koje su veoma brojne i uspješne.
Svake godine izdajemo školski časopis pod nazivom „Naš list“ koji je pokrenut tijekom školske godine 1999./2000. U pripremanju i izradi časopisa aktivno sudjeluju svi učenici naše škole, kao i učitelji, kroz mnogobrojne izvannastavne aktivnosti koje su ponos naše škole.
Školsko dvorište i vrt mjesto je odgoja i odmora o kome brinu svi zaposlenici naše škole, učenici i njihovi roditelji te tako razvijamo ekološku svijest kod učenika, osjećaj za očuvanje i uređenje prirode i okoliša i uključujemo ih u društveno-koristan rad. U školskom dvorištu nalazi se etno-kuća (mjesto gdje se izučava povijest našeg zavičaja) u kojoj čuvamo starine od zaborava, a dio zbirke (stara kola, radila…) ukrašava školski vrt. Uređeno školsko dvorište i vrt odličan je prostor za učenje u prirodi, sport i rekreaciju, odmor, izvođenje izvannastavnih aktivnosti, održavanje priredbi i manifestacija i svih ostalih školskih aktivnosti koje redovito provodimo.
Geslo naše škole glasi: „Mi uvažavamo individualne razlike, svaki učenik prema svojim sposobnostima.“