« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Veće učenika u našoj školi postoji od šk. 2006/2007. god., a od 2008. godine, prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (čl.71), Veće učenika je obavezno u svim školama. Kod nas je Veće učenika osnovano na predlog učenika kao telo koje će pratiti život naših učenika, savetovati, rešavati probleme, nalaziti načine za unapređenje života i rada škole.
Jovanka Oljača
Veće učenika ima savetodavnu ulogu u ostvarivanju bolje saradnje učenika škole i njihovo lakše i neposredno komuniciranje s Nastavničkim većem, Odeljenjskim većem i Većem roditelja.
Veće učenika se bira za tekuću školsku godinu, a čine ga po dva predstavnika iz svakog razreda.
Veće učenika preuzima ulogu da:
- usvoji aktivan odnos prema školi i zajednici u kojoj škola deluje
- zastupa i razvija učenička prava, interese, obaveze i uloge u školi
- učestvuje u organizaciji dežurstva učenika, organizaciji slušanja muzike za vreme odmora ...
- daje predloge za izborne predmete i sadržaje, izvannastavne i izvanškolske projekte i aktivnosti
- daje mišljenje o primeni pedagoških mera (mera poticanja i nagrađivanja učenika), o ponašanju učenika unutar i izvan škole i negovanju humanih odnosa među učenicima i ljudima uopšte
- analizira moguće situacije koje negiraju međusobno uvažavanje i kritički se osvrće na njih, te poduzima sve da se one prevladaju
- vodi brigu o školskim prostorima, u saradnji s ostalim učenicima, te izrađuje projekt kako oplemeniti učionice, hodnike, ulaz u školu i školsko dvorište da bi se osećali udobnije u svom radnom prostoru i njegovom okruženju
- sarađuje s drugim učeničkim većima i organizacijama mladih na lokalnoj, regionalnoj, državnoj i međunarodnoj razini
Veće učenika svoju ulogu ostvaruje kroz različite programe, projekte i aktivnosti, u zavisnosti od interesa samih učenika i mogućnosti škole.